Τετάρτη 5 Αυγούστου 2009

...

Το σχέδιο του πακέτου ξεγελάει τους καπνιστές, λέει (εδώ). Διαβάστε το. Αξίζει.

Από όλα αυτά που λέει το άρθρο για τα πακέτα των τσιγάρων (που το πακέτο, το περιτύλιγμα, η όψη ή και η μορφή του κάθε εμπορεύματος διαφημίζει τον ίδιο του τον εαυτό), τι δεν ισχύει και για τις διαφημίσεις των άλλων εμπορευμάτων; Ποια είναι η διαφορά της διαφήμισης που λέει, για παράδειγμα, ότι το τσιγάρο είναι ελαφρύ, από την διαφήμιση που λέει ότι το τάδε αυτοκίνητο είναι οικολογικό;

Σε όλες τις περιπτώσεις στόχος της διαφήμισης είναι να παρουσιάσει το προϊόν ως κάτι άλλο από αυτό που είναι. Η διαφήμιση είναι μια συνειδητή διαστρέβλωση της φύσης του προϊόντος (και τις πραγματικότητας). Είναι η επιβεβλημένη και διαμεσολαβητική οπτική-κοινωνική σχέση.

Α...

και οι αφίσες στις προεκλογικές περιόδους, και αυτές διαφημίσεις είναι...
και ο λόγος των πολιτικάντιδων, και αυτός διαφήμιση είναι...
----
Αν παρατηρήστε σε κανένα σημείο του άρθρου δεν αναφέρεται η λέξη διαφήμιση. Αντί αυτής λέει: το σχέδιο , τα χρώματα, οι εικόνες... λες και αυτά δεν έχουν επιλεχτεί με γνώμονα την διαφήμιση.
Σκοπός άλλωστε της επιστημονικής αυτής έρευνας δεν είναι να επιτεθεί στη διαφήμιση. Ούτε στο συγκεκριμένο προϊόν σκοπεύει. Όχι στο τσιγάρο ως τσιγάρο. Αλλά στο τσιγάρο ως απαγόρευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου