Τρίτη 14 Ιουλίου 2009

...


Στην Καθημερινή γράφει σήμερα (οι τονισμοί δικοί μου):

Tου Πασχου Μανδραβελη

Για σταθείτε, ρε παιδιά! Με ποια λογική η κατεδάφιση αυθαίρετων κτισμάτων είναι «επιχείρηση βαρβαρότητας» (όπως είπε το ΚΚΕ) ή «εγκληματικό πογκρόμ» (όπως βροντοφώναξε ο ΣΥΡΙΖΑ); Δεν συμφωνήσαμε όλοι ότι τα αυθαίρετα οικήματα ανεξαρτήτως κατασκευής και «κατοχής» είναι «απειλή για το οικοσύστημα» και «προσβάλλουν την αισθητική των πόλεων ή ακτών». Τα ίδια κόμματα, μαζί με τους ευαισθητοποιημένους πολίτες, δεν κατήγγειλαν σε όλους τους τόνους τις απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης των μεταναστών στη φαβέλα της Πάτρας; Δεν υπήρχαν εύλογοι φόβοι για μετάδοση λοιμωδών νοσημάτων, επειδή οι συνθήκες υγιεινής ήταν ανύπαρκτες; Προς τι ο οδυρμός για την κατεδάφιση μερικών δεκάδων παραγκών στην παραλιακή οδό της Πάτρας; Οχι τίποτε άλλο, αλλά όπως αναφέρουν τα ρεπορτάζ, ο καταυλισμός ήταν σχεδόν άδειος.


Το μόνο που θέλω να πω είναι ότι φασίστας δεν είναι μόνο όποιος μιλάει για Αρία φυλή, DNA και Ηγέτες (που η εφημερίδα Καθημερινή τα χρησιμοποιεί, τουλάχιστον τα δύο τελευταία, με μια αξιοσημείωτη συχνότητα) αλλά όποιος μιλάει και για μετάδοση λοιμωδών ασθενειών και προσβολή στην αισθητική των πόλεων και των ακτών λόγω των... "λαθρομεταναστών". Φασίστας είναι δηλαδή όποιος βλέπει στους, κατά τα άλλα, πραγματικούς ανθρώπους, μια στραβοπινελιά στην τάξη του πίνακα της πόλης και του κόσμου που φαντάζεται.

Φασισμός είναι η λογική που δημιουργεί το "ο Άλλος".

3 σχόλια:

  1. Συμφωνώ απόλυτα με την απόψή σου. Και ίσως αυτός ο επικαλυμμένος φασισμός να είναι πιο επικίνδυνος από τον φανερό.Στην Γαλλία έχουμε πολλά αντίστοιχα παραδείγματα.Τον χειμώνα με -10 βαθμούς υπάρχουν πολλοί ευυπόληπτοι πολίτες που διαμαρτύρονται γιατί οι σκηνές που μοιράζουν διάφορες οργανώσεις στους αστέγους λόγω του ψύχους, δεν ταιριάζουν με την αισθητική του δρόμου και της πόλης.Η πλήρης απαξίωση της ανθρώπινης ζωής, ή μάλλον, επιλεκτική απαξίωση σε βάρος των αδυνάτων και των ανίσχυρων.Πιστεύω ότι ο βαθμός του πολιτισμού μιας χώρας κρίνεται στον τρόπο που αυτή αντιμετωπίζει τις μειονότητες και τις πιο ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, μετανάστες, άστεγους, άτομα με ειδικές ανάγκες, χρήστες, τρίτη ηλικία...όπως επίσης και από την θέση της πολιτείας απέναντι στα ζώα.
    Σε χαιρετώ, Δημήτρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικά, πολιτισμός μιας χώρας (ή κοινωνίας μεγάλης ή μικρής) δεν έχει να κάνει τόσο με το επίπεδο της αισθητικής και της τέχνης του (Μουσεία, θέατρα, γκαλερί κλπ κλπ).
    Πολιτισμός θα έπρεπε να είναι αυτό που λέει (ή θα ήθελε να λέει) η ίδια η λέξη: αρθρωμένοι κανόνες (πολιτικής) συμπεριφοράς.

    Οπότε θα συμφωνήσω μαζί σου σε αυτό που είπες: "Πιστεύω ότι ο βαθμός του πολιτισμού μιας χώρας κρίνεται στον τρόπο που αυτή αντιμετωπίζει τις μειονότητες και τις πιο ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, μετανάστες, άστεγους, άτομα με ειδικές ανάγκες, χρήστες, τρίτη ηλικία...όπως επίσης και από την θέση της πολιτείας απέναντι στα ζώα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ... και για να μην παρεξηγηθώ, με το "συμπεριφορά" δεν εννοώ τα σαβουαρ βίβρ και τα συναφή. Εννοώ τις κοινωνικές-πολιτικές σχέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή